Returpolicy
Hos Scandistil.se erbjuder vi en 14 dagars returperiod, vilket innebär att du har 14 dagar från mottagandet av din beställning att ansöka om en retur.
Returvillkor
För att en retur ska godkännas måste varan vara i samma skick som när du mottog den – oanvänd, med alla etiketter intakta och i sin originalförpackning. Du behöver också bifoga ett kvitto eller annat bevis på ditt köp.
Så gör du en retur
Om du vill returnera en vara, kontakta oss på kund@scandistil.se för att starta processen. När din returansökan har godkänts skickar vi dig en retursedel och detaljerade instruktioner för hur och var paketet ska skickas. Observera att vi endast hanterar returer som skickas via vårt centrala lager, och vi kan inte ta emot varor som returneras utan föregående godkännande.
Returkostnad: Kunden ansvarar för kostnaden för returfrakten, och denna avgift kommer att dras från återbetalningen när returen är behandlad.
Har du frågor kring returer? Hör av dig till oss på kund@scandistil.se.
Skadade eller felaktiga varor
Om din beställning är skadad, defekt eller om du mottagit fel produkt, vänligen kontakta oss direkt efter mottagandet. Vi ser över problemet och arbetar för att snabbt lösa situationen.
Ej returnerbara produkter
Vissa varor kan inte returneras, såsom:
- Ömtåliga varor (exempelvis livsmedel, växter)
- Specialbeställningar och personligt anpassade produkter
- Personliga hygienprodukter (exempelvis skönhetsartiklar)
- Farligt material, brandfarliga vätskor eller gaser
Vi tar inte heller emot returer av reavaror eller presentkort. Om du är osäker på om din vara kan returneras, kontakta oss gärna för mer information.
Byte av varor
För snabbast möjliga hantering av byten rekommenderar vi att du gör en retur för den vara du vill byta och sedan gör en ny beställning för den önskade produkten när din retur är godkänd.
Ångerrätt inom EU
Vid köp inom EU har du alltid rätt att returnera din vara inom 14 dagar, oavsett orsak. Varan måste dock vara i oanvänt skick, med alla etiketter och förpackning intakta. Kvittot eller bevis på köp krävs för att godkänna returen.
Återbetalningar
När vi mottagit och kontrollerat din retur får du ett meddelande om din återbetalning är godkänd eller ej. Om den godkänns, sker återbetalningen automatiskt via din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Vänligen observera att det kan ta några dagar för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla återbetalningen.
Om det har gått mer än 10 arbetsdagar sedan din retur godkändes och du inte mottagit din återbetalning, kontakta oss på kund@scandistil.se.
Kontakt
Har du ytterligare frågor eller funderingar kring vår returpolicy? Du kan nå oss via e-post på kund@scandistil.se, eller skicka ett brev till vår adress:
Scandistil.se
[Din Adress Här]
Sverige